Google mení pravidlá. Nechce mať v obchode Play aplikácie, ktoré nejakým spôsobom zavádzajú používateľov

Google upravuje usmernenia pre vývojárov.

Google Play_Android
Zdroj: Vosveteit.sk, flickr.com (Inteaux)

V priebehu posledných rokov Google do obchodu Play zaviedol viacero nových pravidiel. Napríklad v súvislosti s aplikáciami, ktoré sprostredkovávajú hazard. Prípadne nedávno znížil poplatky pre väčšinu vývojárov za sprostredkovanie predajov. Alebo zaviedol indikátorov, aby sme ľahšie vedeli zistiť, či o aplikácie v obchode vzrastá záujem, alebo nie.

Najnovšie Google mení ďalšie pravidlá, ktoré ocenia mnohí používatelia. Spoločnosť totiž aktualizovala usmernenia pre vývojárov, ktoré menia to, ako sú aplikácie prezentované v obchode.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

„Pretože názov, ikona a meno vývojára vašej aplikácie sú najdôležitejšími objavovacími prvkami na stránke záznamu v obchode, pripravujeme spustenie novej sady pravidiel, aby boli tieto prvky rozpoznateľné a jedinečné.“ píše spoločnosť v publikovanom blogu.

Ide napríklad o zmeny, ktoré súvisia s logom aplikácie. Tie napríklad nebudú môcť obsahovať elementy, ktoré sú zavádzajúce. Ďalej ide napríklad o grafické prvky, ktoré indikujú umiestnenie aplikácie v rebríčkoch. Rovnako ani v názvoch, napríklad pri mene vývojára, nebudú môcť by znaky, ktoré by mohli používateľov zmiasť. Rovnako spoločnosť bude aj limitovať dĺžku názvu aplikácie a to na maximálne 30 znakov.  Vývojári ďalej nebudú môcť používať napríklad rôzne ikony v názvoch aplikáciách, či dodatky, ktoré vyvolávajú akciu, napríklad „stiahni teraz zadarmo“ a podobne.

Google ďalej hovorí aj o náhľadoch aplikácie, či prezentácii ako takej. Vo svojom blogu píše, že videá, screenshoty a podobne, musia byť v súlade s aplikáciou. Rovnako spoločnosť hovorí, že musia obsahovať zmysluplné informácie, ktoré musia korešpondovať s aplikáciou. Inými slovami, vývojár nebude môcť v popise ukazovať funkcie, ktorými aplikácia nedisponuje, či zobrazovať grafiku, ktorá nie je v súlade s realitou.

Pre koncových používateľov by to malo znamenať, že aplikácie v obchode budú očistené od „omáčky“, ktorá je častokrát zavádzajúcou.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre