Gmail dostal brutálnu novinku. Zo stoviek reklamných e-mailov sa odhlásiš jedným tlačidlom. Máš ju už aj ty?

Spoločnosť Google pridáva novú obrazovku, na ktorej uvidíš všetky odbery a môžeš sa z nich kliknutím odhlásiť.

Gmail_titulka
Zdroj: Vosveteit.sk

Spoločnosť Google vylepšuje svoju e-mailovú službu Gmail a pridáva do nej nástroj, ktorý ti pomôže jednoduchšie sa vysporiadať s otravnými marketingovými a spamovými e-mailami. 

Realita modernej digitálnej doby je taká, že sa marketingovým mailom alebo newsletterom nevyhneme. Už dnes Gmail ponúka pomerne jednoduchú možnosť, ako sa odhlásiť z odberu možnosťou, ktorá sa nachádza hneď vedľa adresy odosielateľa. Ako ale informuje portál 9to5 Google, spoločnosť v Gmaili odhlasovanie z reklamných mailov ešte viac zjednoduší a urobí ho priamočiarejšie.  

Odoberaj Vosveteit.sk cez Telegram a prihlás sa k odberu správ
gmail-zrusenie-odberu-sprav (1)
Zdroj: Vedelisteze.sk

Odbery zrušíš do sekundy

Užívateľom sa v Android verzii aplikácie Gmail začala objavovať na ľavej lište nová kategória spravovania odberov. Keď na ňu klikneš, aplikácia ťa zavedie do nového okna, kde uvidíš všetky mailové adresy, ku ktorým si prihlásený na odber. Následne môžeš odber ich reklamných mailov jednoducho zrušiť kliknutím tlačidla.  

Nová funkcia ti pomôže odhlásiť sa z odberov jedným kliknutím v 95% prípadov. Musíme ale spomenúť, že niektoré služby stále otvoria nové prehliadačove okno na dokončenie odhlásenia.  

“Užívateľov zároveň upozorňujeme, že spoločnostiam môže trvať niekoľko dní, kým prestanú posielať užívateľovi správy po tom, ako sa odhlásil z odberu,” informuje spoločnosť Google. 

Znamená to, že netreba panikáriť, ak ti konkrétna spoločnosť pošle reklamný e-mail napríklad deň po odhlásení. Zároveň musíme podotknúť aj to, že zatiaľ nemáme jasnú predstavu o tom, kedy presne táto funkcia príde do aplikácií Gmail. Niektorí užívatelia už ju môžu nájsť, no Google uvoľňuje novú funkciu postupne. Znamená to, že v priebehu nasledujúcich týždňov sa bude objavovať na ďalších zariadeniach. Google rovnako plánuje aj web a iOS verziu funkcie.  

Gmail okrem toho zavádza aj inteligentné vyhľadávanie 

Okrem vysporiadania sa s otravnými reklamnými mailami Google zavádza funkciu, ktorá ti pomôže nájsť užitočné maily rýchlejšie. Google vylepšuje výsledky vyhľadávania, ktoré sú po novom poháňané umelou inteligenciou. AI po novom zohľadňuje pri vyhľadávaní správ aj faktory ako aktuálnosť, najčastejšie kliknuté e-maily a časté kontakty. 

Cieľom tohto vylepšenia je zvýšiť relevanciu výsledkov a zjednodušiť hľadanie dôležitých informácií v preplnených schránkach. 

„Namiesto toho, aby sa e-maily zobrazovali len chronologicky na základe kľúčových slov, výsledky vyhľadávania v Gmaile teraz zohľadňujú aj faktory ako aktuálnosť, najčastejšie otvárané e-maily a časté kontakty. Vďaka tomuto vylepšeniu sa požadované e-maily s väčšou pravdepodobnosťou objavia na vrchu výsledkov vyhľadávania — čo ti ušetrí cenný čas a uľahčí nájdenie dôležitých informácií,” píše Google.  

Ďalšia AI funkcia, ktorá prišla do Gmailu, je automatické ukladanie pozvánok a termínov do kalendára priamo z textu správy. Umelá inteligencia si správu prečíta a dokáže identifikovať aj z bežného písaného textu, či ťa niekto niekam pozýva alebo nie. Následne tieto informácie vytiahne a jedným tlačidlom vytvorí udalosť v kalendári.  

Google vydáva AI Gemini ako asistenta do mailovej schránky Gmail.
Zdroj: Unsplash (Justin Morgan), Wikimedia (Google), Úprava: Vosveteit.sk

Táto nová funkcia nie je len o pohodlí. Prináša so sebou aj celý rad ďalších výhod. Vďaka automatickému pridávaniu udalostí do kalendára získaš vždy aktuálny prehľad o svojom programe, čo pomáha lepšie plánovať svoj čas a predchádzať bijúcim sa udalostiam. Navyše, kalendár ti pripomenie nadchádzajúce udalosti, takže už nikdy nezmeškáš dôležité stretnutie alebo termín. 

Integrácia Gmailu a Kalendára je príkladom toho, ako moderné technológie dokážu uľahčiť náš každodenný život. Automatizácia rutinných úloh nám umožňuje sústrediť sa na to, čo je skutočne dôležité, a efektívnejšie využívať náš čas. 

Táto nová funkcia je dostupná pre používateľov s Business, Enterprise, Education, Education Premium a AI Premium predplatným na všetkých platformách, vrátane webového rozhrania a mobilných aplikácií. Aktivácia je automatická, takže netreba nič nastavovať. Keď dostaneš vhodnú správu, Google automaticky vyhodnotí, či ide o nejakú udalosť. Ak áno, hneď navrchu uvidíš možnosť pridať do kalendára.   

Sleduj našu novú Facebook stránku a pridaj sa!

Komentáre