Facebook v reakcii na nové pravidlá iOS 14 vysvetlí používateľom prečo a za akým účelom zbiera o nich dáta
Neudelenie nesúhlasu nebude mať za následok menej reklamy, ale bude menej relevantnou
Nie je žiadnym tajomstvom, že sociálna sieť Facebook je jedným z najväčších „žrútov“ dát. A to je aj jeden z dôvodov, prečo sa spoločnosti nepáčia nové pravidlá dotýkajúce sa ochrany osobných údajov na platforme iOS 14. Nedávne zmeny zo strany spoločnosti Apple totiž zaviedli aktívne informovanie používateľov o tom, aké dáta jednotlivé aplikácie a služby zbierajú, pričom spoločnosť ponechala na používateľovi možnosť odmietnutia ich zbierania.
„Veríme, že ide o jednoduchú vec postaviť sa za našich používateľov. Používatelia by mali vedieť, kedy sa ich údaje zhromažďujú a zdieľajú s inými aplikáciami a webmi – a mali by mať možnosť to povoliť alebo nie…“ uviedla spoločnosť v dôsledku kritiky zo strany Facebook ešte v decembri minulého roka.
Facebook bude zobrazovať dodatočné okno
Sociálna sieť najnovšie oznámila prostredníctvom svojho blogu, že v dôsledku novo zavedených opatrení zo strany Apple, sa rozhodla, že spolu so zobrazením upozornenia ukáže používateľovi ešte jedno okno, aby ľudia mohli urobiť informovanejšie rozhodnutie.
Facebook hovorí, že používateľom poskytne viac informácií o tom, ako používa dáta za účelom prispôsobovania reklamy, vďaka čomu môžu malé podniky rásť a aplikácia môže byť dostupnou aj naďalej zadarmo. Spoločnosť ďalej vysvetľuje, že odmietnutie zdieľania informácií nebude znamenať menej reklamy, len bude menej adresná.
„Poskytneme viac informácií o tom, ako používame prispôsobené reklamy, ktoré podporujú malé podniky a zabezpečujú bezplatnosť aplikácie. Ak prijmete výzvy pre Facebook a Instagram, reklamy zobrazené v týchto aplikáciách sa nezmenia. Ak odmietnete, stále sa vám budú zobrazovať reklamy, ale budú pre vás menej relevantné.“
Sociálna sieť v rámci publikovanej správy ďalej dodáva, že udelenie súhlasu neznamená, že spoločnosť bude zbierať a spracovávať viac dát ako doposiaľ.
Komentáre