Facebook obmedzí kontroverzné možnosti cielenia reklamy podľa rasy, náboženského presvedčenia, ale i sexuality
Tento krok prichádza po niekoľkých rokoch kritiky a obáv z algoritmov spoločnosti.
Spoločnosť Meta (Facebook) ohlasuje, že mení naprieč sociálnou sieťou Facebook a Instagram podmienky, ako môžu inzerenti cieliť reklamu. Podľa oznámenia, inzerenti už nebudú môcť cieliť reklamu podľa rasy, politickej príslušnosti, či sexuálnej orientácii. Tento krok prichádza po niekoľkých rokoch kritiky a obáv z algoritmov spoločnosti, ktoré boli často vnímané ako invazívne. Na tému upozorňuje portál mashable.com.
Nové podmienky pre inzerentov nadobudnú účinnosť od 19. januára a prichádzajú v súvislosti so spätnou väzbou od odborníkov na občianske práva a politikov. Dôvodom je, že ľudia ich môžu vnímať ako „citlivé“. Témy, na ktoré nebude môcť byť cielená reklama zahŕňajú oblasti, ako rasa používateľov, náboženstvo, či sexualita. Samozrejme, každá z týchto oblastí, má ešte radu ďalších podskupín, na ktoré nebude možné cieliť reklamu.
„Počuli sme obavy od odborníkov, že možnosti zacielenia, ako sú tieto, by sa mohli použiť spôsobmi, ktoré vedú k negatívnym skúsenostiam pre ľudí v nedostatočne zastúpených skupinách,“ uviedol Graham Mudd, viceprezident pre produktový marketing a reklamy spoločnosti Meta.
Meta zdôrazňuje, že ku kategorizácii používateľov do cielených tematických skupín nedochádza na základe ich fyzických vlastností, ale na základe obsahu, s ktorým interagujú. Ale aj napriek tomu, mnoho používateľov sociálnych sietí, je znepokojených.
„Táto zmena ovplyvní všetky platformy spoločnosti Meta, kde môžu inzerenti zobrazovať reklamy, vrátane Facebooku/IG/Messengeru,“ dodal pre Mashable hovorca spoločnosti Meta.
Spoločnosť ďalej dodala, že hoci dôjde k obmedzeniu možností cielenia reklamy, tak aj napriek tomu, inzerenti budú môcť stále cieliť reklamu, napríklad podľa ďalších záujmov, pohlavia, ako interagujú s ich obsahom a podobne. Do budúcnosti sa rovnako očakáva, že Meta obmedzí dosahy, ale i možnosti inzerentov pre reklamu, ktorej cieľom je propagácia hazardu, či problémov s chudnutím a podobne.
Komentáre