Facebook nakoniec povolí nekomerčné reklamy na vakcíny proti ochoreniu Covid-19
Najväčšia sociálna sieť na svete doteraz rázne obmedzovala reklamy spojené s ochorením Covid-19. Vakcíny však dostávajú špeciálnu výnimku.
Spoločnosť Facebook po mesiacoch odmietania reklám spojených s novým koronavírusom čiastočne mení svoju politiku. Najpoužívanejšia sociálna sieť na celom svete totižto podľa nových pravidiel umožní propagáciu vakcín a očkovania proti ochoreniu Covid-19. Háčik je však v tom, že samotná propagácia bude umožnená iba na nekomerčné účely. Nové pravidlá tak dávajú do rúk zdravotníckym organizáciám naozaj silný nástroj ako aj v online priestore robiť osvetu o očkovaní a jeho pozitívnych účinkoch v boji proti aktuálne prevládajúcej pandémii.
Facebook chce spoločne so zdravotníckymi inštitúciami bojovať s dezinformáciami na internete
„Vzhľadom na nedávne schválenie vakcín proti ochoreniu COVID-19 chceme, aby ľudia mohli bezpečne propagovať informácie o týchto vakcínach na Facebooku. Najnovšie tak povolíme reklamy, ktoré zdôrazňujú schopnosť vakcíny proti COVID-19 zabrániť niekomu v nakazení sa vírusom, ako aj reklamy propagujúce spôsoby bezpečného prístupu k vakcíne COVID-19. Naďalej budeme zakazovať obsah, ktorý sa snaží pandémiu zneužiť na komerčný zisk. A reklamy alebo organické príspevky propagujúce predaj vakcíny COVID-19, ako napríklad pokusy o predaj súprav vakcín COVID-19 alebo urýchlený prístup k vakcíne, budú odmietnuté. Odmietneme tiež reklamy, ktoré tvrdia, že vakcína je liekom na vírus, “ píše vo svojom blogu spoločnosť Facebook.
V praxi to teda znamená, že vakcíny proti Covid-19 budú môcť propagovať najmä zdravotnícke inštitúcie a zariadenia, ktoré chcú aj v online priestore vytvoriť povedomie o účinkoch a dostupnosti vakcíny, napríklad v danej krajine. Reklamy však nebudú môcť obsahovať priamu propagáciu vakcín ako produktu, takže prípadné súkromné zariadenia so zakúpenou vakcínou nebudú môcť na sociálnych sieťach promovať očkovanie vo svojom zariadení.
Zmena v pravidlách sociálnej siete Facebook by mala byť účinná už v týchto dňoch, no samotná spoločnosť upozorňuje na to, že správne nastavenie overovacích mechanizmov môže trvať niekoľko týždňov, či dokonca mesiacov. V realite sa však s nekomerčnými reklamami na očkovanie proti ochoreniu Covid-19 tak skoro nestretneme.
Komentáre