APLIKÁCIE A HRYNávody

Chodia vám upozornenia na správy príliš neskoro? Takto to môžete jednoducho napraviť

Existuje niekoľko dôvodov, prečo môžu upozornenia z aplikácií chodiť neskoro, no každý si viete pomocou pár kliknutí opraviť.

Ak všetko funguje ako má, notifikácie by vám mali vyskočiť na obrazovke smartfónu krátko po tom, ako vám príde správa, e-mail alebo iná forma komunikácie. Občas sa ale stane, že vás na nové správy telefón neupozorní.

Znepríjemniť život vám to môže v prípade ak čakáte na dôležitý e-mail, alebo ak máte dohodnuté stretnutie a nepríde vám správa o tom, že sa druhá strana o niečo zdrží. Nie je to závažný problém, no odstrániť ho vieme jednoducho, tak prečo to neurobiť? Opravenie oneskorených upozornení môžete vo väčšine aplikácií, no postup sa môže o niečo líšiť. Pre tento prípad si ukážeme, ako opraviť oneskorené upozornenia v Messengeri.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Uistite sa, že máte upozornenia zapnuté

Aplikácie majú vo väčšine prípadov zapnuté upozornenia od začiatku, no vždy sa niekde môže stať chyba. Prvým krokom by teda mala byť kontrola toho, či je všetko nastavené tak ako má byť. Upozornenia je najlepšie skontrolovať na dvoch miestach, v aplikácii a priamo v nastaveniach telefónu.

V Messengeri sa k upozorneniam dostanete tak, že kliknete na ikonu menu v ľavom hornom rohu. Otvorí sa vám lišta, kde na pravej strane nájdete tlačidlo nastavení.

Ako si poradiť s oneskorenými upozorneniami?
Zdroj: Vosveteit.sk

V novom okne nájdeme možnosť upozornenia a zvuky, kde nájdeme všetky nastavenia, ktoré hľadáme.

Ako si poradiť s oneskorenými upozorneniami?
Zdroj: Vosveteit.sk

Po kliknutí na túto možnosť sa vám otvorí okno, kde si skontrolujte, či máte všetky nastavenia upozornení zapnuté. Z tohto okna sa môžete presunúť aj do systémových nastavení kliknutím na možnosť spravovať upozornenia. V novom okne sa taktiež presvedčíme, či máme notifikácie zapnuté. Zároveň si môžeme vybrať ktoré upozornenia chceme dostávať a ktoré nie.

Skontrolujte či máte aplikáciu otvorenú na pozadí

Aj keď Messenger zatvoríme, aplikácia môže bežať v pozadí, čo jej umožňuje sledovať, kedy nám prišla správa a upozorní nás na ňu. Ak ale aplikáciu zatvoríme, nové správy môžeme dostať s buď menším alebo väčším oneskorením.

Ďalším krokom je uistiť sa, že máme aplikáciu spustenú na pozadí. Zistiť to môžeme tak, že stlačíme tlačidlo štvorca, ktoré sa nachádza na spodku obrazovky.

Ako si poradiť s oneskorenými upozorneniami?
Zdroj: Vosveteit.sk

Skontrolujte spotrebu dát na pozadí

Ďalším problémom pri zdržaných notifikáciách je vypnuté povolenie používať dáta na pozadí. Otvorte si nastavenia a nájdite možnosť spotreba dát. Zobrazí sa vám zoznam aplikácií, v ktorom nájdeme aplikáciu Messenger. Klikneme na ňu a to vás zavedie do nového okna, kde vidíme podrobnejšie nastavenia. Dôležité je skontrolovať, či má aplikácia povolenie používať dáta na pozadí. Ak nie, dovoľte jej to.

Ako si poradiť s oneskorenými upozorneniami?
Zdroj: Vosveteit.sk

Vypnite možnosť nerušiť

Ak vám neprichádzajú notifikácie z aplikácií, skontrolujte či nemáte zapnutú funkciu nerušiť. Niektoré aplikácie v tomto režime neposielajú notifikácie vôbec, zatiaľ čo iné aplikácie notifikáciu pošlú bez zvukového upozornenia. Režim nerušiť ste si mohli zapnúť náhodou a mohli ste naňho po čase zabudnúť.

Premažte cache pamäť aplikácie

Ak vám riešenia vyššie nepomohli, tak môže pomôcť premazanie dočasných súborov v aplikácii. Je to pomerne jednoduché. Stačí si otvoriť vstavaného Správcu aplikácií cez nastavenia aplikácie. Následne vyhľadajte Messenger a v ponuke budete mať možnosť premazať Cache pamäť (ide o vyrovnávaciu pamäť). Tieto dáta vymažte a odporúčame vám ešte vynútiť zastavenie aplikácie a znova ju spustite.

vymazanie vyrovnavacej pamate
Zdroj: Vosveteit.sk

Premazanie pamäte a vynútené zastavenie aplikácie spraví to, že nejaký proces aplikácie fungoval nesprávne, tak teraz sa naštartuje znova.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close