Bude na Facebooku viac reklám? Priprav sa na „reklamné prestávky“. Títo používatelia budú zúriť!
Na mobilnej verzii Facebooku sa užívateľom začali zobrazovať reklamné prestávky. Ide o funkciu, ktorá zožala kritiku na Instagrame.
Reklamná prestávka je niečo, s čím sa môžeme stretnúť pri pozeraní televízie. Nikoho nepoteší, no za tie roky sme sa naučili akceptovať, že nám v televízore popri všetkej tej reklame občas pustia nejaký film. Situácia sa zhoršuje, informuje Ghacks.
Zdá sa, že spoločnosť Meta na Facebooku začína implementovať funkciu, ktorá má potenciál mnohých presvedčiť, aby si zbalili kufre a túto platformu navždy opustili. Po novom sa užívatelia môžu stretnúť s “reklamnými prestávkami”, ktoré ťa zastavia pri čomkoľvek, čo práve robíš, a prinútia ťa zhliadnuť reklamu.
Táto funkcia sa začala objavovať len na mobilnej verzii aplikácie a zatiaľ sa zobrazuje len niektorým užívateľom. Funguje ale tak, že pri scrollovaní Facebooku ti obrazovka na nejakú dobu zamrzne a zobrazí sa reklama. Ide o systém, ktorý sa postará o to, aby si konkrétnu reklamu naozaj videl.
Invazívne reklamné prestávky pravdepodobne odštartujú najskôr na mobiloch, lebo na týchto zariadeniach nie sú až tak rozšírené adblocky ako na počítačoch.
Zároveň musíme upozorniť na to, že reklamné prestávky sa zobrazia len vtedy, ak máš zapnuté nepersonalizované reklamy. Facebook dáva užívateľom na výber, či chcú vidieť personalizované reklamy, vďaka ktorým môže Facebook sledovať tvoju aktivitu, alebo nepersonalizované reklamy, kedy nesleduje tvoju aktivitu.
Neprehliadni
Ak sa chceš vyhnúť doslova invazívnej funkcií, budeš musieť zapnúť personalizované reklamy a tým aj dovoliť Facebooku, aby sledoval tvoju aktivitu na internete.
Instagram čaká podobný osud
Už dávnejšie sme informovali o tom, že aj Instagram plánuje zaviesť reklamné prestávky. Táto informácia sa objavila v júni, no v tomto období bola funkcia ešte v štádiu ranného testovania.
V dobe, kedy sme o funkcii informovali nebolo jasné, kedy sa objaví a či vôbec príde na Instagram. Teraz môžeme povedať, že Meta plne zamýšľa spustiť na svojich sociálnych sieťach reklamné prestávky a Facebook test je ďalším krokom k tomu, aby sa funkcia stala realitou.
Reklamy na Instagrame nie sú nič nové, no aspoň nateraz dobre splývajú s normálnymi príspevkami. Ide o sponzorovaný obsah, ktorý odborníci častokrát označujú aj ako “jemnú reklamu”. Ako užívateľ síce reklamu stále vidíte, no nič vás nenúti, aby ste sa na ňu pozerali. Ak vás konkrétna reklama nezaujme, pravdepodobne ju preskočíte a ani si to nevšimnete. Ak vás však zaujme, môžete sa pozastaviť a z vlastnej vôle reagovať na obsah reklamy.
Reklamné prestávky však fungujú diametrálne odlišne. Užívateľov zastavia v tom čo robia a nedajú im veľmi na výber. Ak chcú ďalej sledovať obsah na Instagrame, musia si pozrieť až 5-sekundovú nepreskočiteľnú reklamu.
Mete hrozí strata užívateľov
Užívatelia Instagramu v reakcii na správu zvažujú, že prestanú Instagram používať. Krok Mety považujú za “hrozné obchodné rozhodnutie” a pýtajú sa, či niekto vôbec túto novú funkciu otestoval, než ju posunuli užívateľom. Aj ostatné komentáre potvrdzujú to, čo si väčšina ľudí myslí. Ak vás Instagram takto hrubo zastaví pri používaní aplikácie, ide pravdepodobne o najhorší spôsob, ako užívateľa donútiť, aby s reklamou interagoval.
Odhadujeme, že reakcie na reklamnú prestávku na Facebooku nebudú iné. Rovnako ako v prípade Instagramu, aj v prípade Facebooku má reklamná prestávka väčší potenciál odradiť užívateľov, ako ich zaujať. Hoci pri Instagrame existovala šanca, že Meta len “načrela vody” a čakala na reakciu publika, druhý test reklamnej prestávky značí, že sa spoločnosť vydáva plnou parou vpred.
Ťažko povedať, čo Meta čakala v prípade testovania rovnakej funckie, ktorá zožala mimoriadne negatívne ohlasy, na inej, no podobnej platforme. Funkciu vynútených reklamných prestávok môžu časom upraviť tak, aby sa dala lepšie “prehltnúť”. Ani tam nemajú veľa možností, ako to urobiť.
Komentáre