Aplikácia Telefón od Google oficiálne dostáva novú funkciu „Overené hovory“. Bezpochyby ju uvítajú mnohí používatelia!
Registračný formulár odhaľuje, že je dostupná aj pre Slovensko
Spoločnosť Google v posledných mesiacoch zvýšila obrátky v spojitosti s prácami na aplikácii Telefón, ktorá je mimochodom medzi používateľmi veľmi populárnou. Nie tak dávno sme mohli čítať napríklad o tom, že aplikácia bola prostredníctvom BETA programu sprístupnená pre väčšinu zariadení, či o funkcii Overené hovory, ktorá bola vo vývoji.
Google sprístupňuje funkciu Overené hovory
Prvá a základná otázka vlastne je, čo sú to Overené hovory? Vo svojej podstate ide o funkciu, ktorá prináša viac transparentnosti do hovorov od firiem. Google od utorka spustil oficiálny program, ktorý umožňuje firmám získať status „Dôveryhodnej firmy“. Informuje o tom samotná spoločnosť prostredníctvom svojho blogu.
„Firmy sa často spoliehajú na telefonické hovory, aby oslovili nových zákazníkov a obslúžili tých existujúcich. Zákazníci často neprijmú hovor, ak nepoznajú číslo. Obávajú sa, že by to mohol byť spam, alebo ešte horšie, podvod…“ píše spoločnosť vo svojom blogu. Ďalej dodáva: „Cieľom overených hovorov je vyriešiť tento problém prostredníctvom zobrazenie mena volajúceho, loga, dôvodu volania a overovacieho symbolu označujúceho, že spoločnosť bola overená spoločnosťou Google. Toto sa deje bezpečným spôsobom – Google po overení nezhromažďuje ani neuchováva žiadne informácie umožňujúce identifikáciu osôb.“ píše spoločnosť vo svojom blogu.
Prvé výsledky naznačujú, že z funkcie môžu ťažiť nie len firmy, ale aj ľudia
Google opisuje túto funkciu ako „win-win“ situáciu pre obe strany, teda pre volajúce, ako aj adresáta. Dôvodom je, že na základe testovacie projektu, ktorý prebiehal v rámci USA, sa zvýšila miera reakcií zo strany adresátov. Znamená to, že firmy boli schopné osloviť viac klientov, a zákazníci zvýšili mieru reakcií v dôsledku toho, že vedeli kto im volá a prečo. Spoločnosť ďalej prezrádza, že nemusí ísť pritom len o marketingové hovory, ale napríklad aj o telefonáty z rôznych donáškových služieb, ktoré zobrazili používateľom informáciu prečo im volajú, či hovorov z bánk a podobne, ktoré týmto spôsobom dokázali zvýšiť mieru reakcií zo strany spotrebiteľov.
Google aktuálne túto službu spustil ako pre samotné inštitúcie, tak aj pre používateľov, ktorým by sa mala zobrazovať informácia o telefonátoch v najbližšej dobe. Podľa registračného formulára do tejto služby je zrejme, že služba bola sprístupnená pre viacero regiónov, medzi ktorými nechýba ani ten náš.
V každom prípade, všetko bude teray závisieť od samotných firiem, či sa registrujú do tejto služby, alebo nie. Dôvodom je, že na to, aby sa nám zobrazovala informácia kto nám volá, prípadne aj správa za akým účelom, tak je potrebné, aby firma prešla registračným procesom.
Komentáre