AKTUÁLNE: „Zaznamenali sme nárast podvodov,…“, upozorňuje veľká slovenská banka. Takto môžete odhaliť, že ide o podvod!

Tatra banka upozorňuje na to, že eviduje nárast podvodného konania.

podvodne telefonaty aktualna tema
Zdroj: unsplash.com (Jamie Street), Vosveteit.sk (úprava)

Vyzerá to tak, že v posledných týždňoch sa roztrhlo vrece s podvodmi na internete. Len pár dní dozadu sme napríklad upozorňovali na to, že dôchodkyňa sadla na lep „inžinierovi z Jemenu“, ktorý mal v pláne presťahovať sa na Slovensko a začať tu podnikať. Staršia žena mu poslala viac ako 17-tisíc €. Nešlo ale o jediný pokus zlodejov, ako sa obohatiť na úkor nič netušiacich obetí. Spomenúť si môžeme aj na podvod na Facebooku spred pár dní, v ktorom útočník sľuboval výhru v podobe elektrického bicykla. V skutočnosti ale potom, ako sa používateľ zapojil do súťaže, tak sa prihlásil k prémiovému predplatnému služby. So súťažou interagovalo približne 3-tisíc používateľov.

Ďalší bankový podvod

V súvislosti s bankovníctvom, ešte začiatkom októbra začal Slovenskom lomcovať falošný bankár. No zdá sa, že nejde o jediný útok. Najnovšie Tatra Banka prostredníctvom svojej mobilnej aplikácie upozorňuje používateľov, že evidujú zvýšený počet podvodného konania. Ako banka spresňuje, tak ide najmä o e-mailovú a telefonickú komunikáciu, ktorej cieľom je získať citlivé údaje klientov banky a zneužiť ich.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

„Ide o podozrivú e-mailovú a telefonickú komunikáciu, ktorej cieľom je získať citlivé údaje klientov. Podvodné e-maily alebo SMS správy vzbudzujú dojem , že ich odosielateľom je Tatra banka.

Obsahujú odkaz na podvodnú stránku a pod rôznymi zámienkami požadujú od klientov zadanie osobných a identifikačných údajov (meno, priezvisko, telefónne číslo, PID a heslo do internet bankinguTB, číslo platobnej karty a CVV kód atď.).“, upozorňuje banka.

Tatra banka preto vyzýva klientov, aby zvýšili pozornosť pri poskytovaní osobných a bankových údajov. Banka ďalej prízvukuje, že od svojich klientov nežiada overenie citlivých údajov cez e-mailovú alebo telefonickú komunikáciu.

Ako rozpoznať, že ide o podvod?

Tatra banka v rámci upozornenia ďalej vysvetľuje, ako môžeme rozpoznať, že ide o podvod. Mali by sme sledovať najmä veci nižšie.

  • text e-mailu je v inom než slovenskom jazyku, obsahuje gramatické chyby alebo preklepy
  • názov podvodného webu je odlišný od oficiálneho názvu banky
  • v adresnom poli prehliadača chýba označenie https
  • nezobrazuje sa zelený alebo žltý zámoček
  • stránka je graficky nedokonalá, pôsobí ako zle načítaná, obsahuje gramatické chyby“

Do pozornosti by sme ešte dali, aby sme sledovali aj cieľovú URL adresu. Tá môže síce vyzerať správne, ale je potrebné, aby sme uistili, či nie je v nej preklep. Útočníci totiž častokrát kúpia doménu, v ktorej nesedí napríklad jedno písmenko. Mnoho používateľ internetu, to ale bohužiaľ prehliadne. Rovnako by sme dali do pozornosti i to, že v posledných týždňoch sa začala objavovať aj reklama vo vyhľadávačoch na kľúčové slová ako TB, Internet banking a podobne, ktorá vedie na podvodné webové stránky.

Banka v závere odporúča, aby sme na podvodné e-maily alebo SMS správy nereagovali a zároveň, aby sme neklikali na URL adresy alebo priložené prílohy. Ak predsa len by ste s týmto obsahom interagovali a odovzdali ste svoje údaje tretej strane, tak máme bezodkladne kontaktovať banku.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre