AKTUÁLNE: Zákaz pretáčania reklám na kanáloch Markízy je tu. Takto to bude fungovať
Markíza zavádza nové pravidlá proti pretáčaniu reklám pri spätnom sledovaní programov. Reklamné bloky budú nepreskočiteľné, no ich dĺžka sa skráti.
Určite si to už zažil, pustíš si v televízii reklamy a tie ti „rozbije“ film či seriál. Dajme teraz žarty bokom. Nie je žiadnym tajomstvom, že televízia Markíza sa pustila do boja proti pretáčaniu reklám naprieč online platformami. Dôvod, prečo sa tak rozhodla, je jednoduchý, práve z reklám plynú televíziám najväčšie zárobky.
Mnohé online streamovacie platformy dnes umožňujú spustiť televízne vysielanie z archívu a preskočiť „nudné“ pasáže, vrátane reklám. Práve tomu chce Markíza zabrániť. A nie je sama, k zákazu pretáčania reklám sa pridali aj jej sesterské stanice ako Doma, Dajto, Markíza Krimi a Markíza Klasik.
Podľa nedávneho prieskumu je až 92 % Slovákov proti takémuto zákazu. Len 5,3 % zákazníkov považuje obmedzenie za v poriadku.
Ako bude zákaz pretáčania reklám fungovať?
Markíza nastavila nové pravidlá podľa toho, ako sleduješ obsah.
Pri živom vysielaní budú reklamné bloky v prehrávači zvýraznené žltou farbou, takže už vopred uvidíš, kedy presne reklama začína a ako dlho potrvá. Počas reklamy ju nebude možné preskočiť, ale stále môžeš zobraziť program, prepnúť kanál alebo sa vrátiť do hlavného menu.
Neprehliadni
Ak si pustíš reláciu, ktorá ešte neskončila, teda používaš funkciu timeshift, platia rovnaké pravidlá ako pri živom vysielaní. Reklamy sa odvysielajú v plnej dĺžke a nebude ich možné pretáčať ani preskočiť.
Pri spätnom prehrávaní ukončených relácií máš po spustení relácie k dispozícii 60 sekúnd voľného pretáčania. Najčastejšie túto možnosť využiješ, keď sa vraciaš k rozpozeranej časti.
Po uplynutí tejto minúty sa ti spustí reklamný blok v maximálnej dĺžke troch minút. Potom sa objaví tlačidlo „Preskočiť reklamu“ a môžeš pokračovať v sledovaní.
Nahrávky fungujú rovnako ako spätné prehrávanie. Po spustení máš minútu na nájdenie miesta, odkiaľ chceš sledovať. Následne sa spustí preroll reklama s dĺžkou maximálne tri minúty, ktorú budeš musieť odsledovať, než sa vrátiš k relácii.
Nové pravidlá vstupujú do platnosti už dnes, teda 9. júna 2025, informuje o tom platforma SledovanieTV.sk. Dodáva, že obmedzenie sa netýka len ich služby, ale aj ďalších poskytovateľov televízneho archívu.
„Chápeme, že možnosť pretáčania a voľného pohybu v čase patrí k najobľúbenejším funkciám našej služby. Aj keď ide o rozhodnutie tretej strany, urobili sme maximum pre to, aby pre vás bolo obmedzenie čo najmenej rušivé.“, uzatvára platforma.
Komentáre