AKTUÁLNE: Stovky Slovákov opäť veselo „súťaží“. Objavila sa ďalšia podvodná súťaž, v ktorej sa útočníci vydávajú za LIDL

Na Facebooku sa objavila nová podvodná súťaž, v ktorej sa útočníci vydávajú za LIDL. Rozdávajú neexistujúce darčeky, no ako sa registrujete, tak prídete o peniaze.

Zdroj: unsplash.com (VLADISLAV BOGUTSKI), Vosveteit.sk

Internet je dobrým sluhom, ale zlým pánom. Je miestom, kde sa to hemží podvodníkmi. Len pár dní dozadu sme upozorňovali na podvodnú súťaž, v ktorej sa útočníci schovávali za meno známeho supermarketu, spoločnosť LIDL.

V tomto prípade stačilo napísať do komentárov slovo „HOTOVO“ a registrovať sa na stránke. No v skutočnosti sa súťažiaci prihlásili k odberu platených služieb. Každý, kto sa registroval, zaplatil za odber neexistujúcich služieb 6€/týždeň. No zdá sa, že sme skutočne nepoučiteľní!

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Ďalšia na chlp rovnaká súťaž

Neubehol riadne ani týždeň a dnes tu máme ďalšiu súťaž, v ktorej sa útočníci vydávajú za supermarket LIDL. Podvodníci ale tentokrát nenúkajú hotovostné odmeny, ale darčekové tašky. Tak ako tomu bolo pri prvom podvode, tak aj v tomto stačí napísať do komentára „HOTOVO“. Následne každý, kto bude ďalej zdieľať príspevok, tak získa darčekový kôš, tvrdia podvodníci.

Lidl podvodna sutaz_darcekove tasky
Zdroj: Vosveteit.sk / Snímka podvodnej súťaže

LIDL chce údajne touto súťažou osláviť nielen Vianoce, ale aj nový rok

Útočníci v ďalšom kroku píšu súťažiacim, aby si skontrolovali správy v Messengeri za účelom, aby si otvorili darčekovú krabičku. No z „darčeku“, ktorý dostanete, nebudete mať radosť. Dôvodom je, že útočník po vás požaduje, aby ste sa registrovali na ďalšej stránke. Ak ale budete postupovať podľa pokynov na webovej stránke, tak prídete o peniaze.

Modus operandi je prakticky rovnaký, ako tomu bolo týždeň dozadu. A hoci mnohí zatočia očami nad takouto súťažou, tak zjavne sa nájde medzi nami dostatok ľudí, ktorí naletia. Príspevok medzičasom komentovalo cez 1-tisíc ľudí, pričom približne rovnaký počet, príspevok aj aktívne zdieľalo.

Ako môžete zistiť, že súťaž je podvod?

Rozpoznať, že ide o podvod nie je vôbec náročné. Častokrát postačí zdravý sedliacky rozum. Samotný názov stránky (LIDL Fans) už napovedá, že nejde o stránku, ktorú spravuje spoločnosť LIDL. Ďalej treba prízvukovať, že nadnárodné koncerny ale aj miestne firmy, ktoré pôsobia i na sociálnej sieti, majú vedľa svojho profilu modrú fajku, ktorá hovorí o tom, že ide o overený profil. Rovnako potom, ako kliknete na profil organizátora súťaže, tak tam chýbajú kontaktné údaje a stránka je doslova „chudobnou“ na obsah s výnimkou na skvelo znejúce súťaže, v ktorých vyhráva prakticky každý. Nehovor viac o tom, že v príspevkoch, ktoré sú publikované na stránke, často nájdeme i gramatické chyby.

Tak isto na fotografiách s darčekmi možno vidieť produkty, ktoré by ste v supermarkete hľadali len márne. Ide napríklad o práčky alebo telefóny iPhone. Ešte menej pravdepodobné je, že by niekto daroval takýto typ produktu niekomu, kto okomentuje príspevok a zdieľa ho. Inými slovami, ak niečo znie až veľmi skvelo, tak s najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o podvod.

V súvislosti s množiacimi sa podvodmi, by sme vám radi dali do pozornosti i to, že sa množia aj podvodné SMS správy, v ktorých sa útočník vydáva napríklad za doručovateľskú spoločnosť alebo banku.

Za upozornenie na podvodnú súťaž ďakujeme Števovi.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre