AKTUÁLNE: Stovky Slovákov opäť veselo „súťaží“. Objavila sa ďalšia podvodná súťaž, v ktorej sa útočníci vydávajú za LIDL
Na Facebooku sa objavila nová podvodná súťaž, v ktorej sa útočníci vydávajú za LIDL. Rozdávajú neexistujúce darčeky, no ako sa registrujete, tak prídete o peniaze.
Internet je dobrým sluhom, ale zlým pánom. Je miestom, kde sa to hemží podvodníkmi. Len pár dní dozadu sme upozorňovali na podvodnú súťaž, v ktorej sa útočníci schovávali za meno známeho supermarketu, spoločnosť LIDL.
V tomto prípade stačilo napísať do komentárov slovo „HOTOVO“ a registrovať sa na stránke. No v skutočnosti sa súťažiaci prihlásili k odberu platených služieb. Každý, kto sa registroval, zaplatil za odber neexistujúcich služieb 6€/týždeň. No zdá sa, že sme skutočne nepoučiteľní!
Ďalšia na chlp rovnaká súťaž
Neubehol riadne ani týždeň a dnes tu máme ďalšiu súťaž, v ktorej sa útočníci vydávajú za supermarket LIDL. Podvodníci ale tentokrát nenúkajú hotovostné odmeny, ale darčekové tašky. Tak ako tomu bolo pri prvom podvode, tak aj v tomto stačí napísať do komentára „HOTOVO“. Následne každý, kto bude ďalej zdieľať príspevok, tak získa darčekový kôš, tvrdia podvodníci.
LIDL chce údajne touto súťažou osláviť nielen Vianoce, ale aj nový rok
Útočníci v ďalšom kroku píšu súťažiacim, aby si skontrolovali správy v Messengeri za účelom, aby si otvorili darčekovú krabičku. No z „darčeku“, ktorý dostanete, nebudete mať radosť. Dôvodom je, že útočník po vás požaduje, aby ste sa registrovali na ďalšej stránke. Ak ale budete postupovať podľa pokynov na webovej stránke, tak prídete o peniaze.
Modus operandi je prakticky rovnaký, ako tomu bolo týždeň dozadu. A hoci mnohí zatočia očami nad takouto súťažou, tak zjavne sa nájde medzi nami dostatok ľudí, ktorí naletia. Príspevok medzičasom komentovalo cez 1-tisíc ľudí, pričom približne rovnaký počet, príspevok aj aktívne zdieľalo.
Neprehliadni
Ako môžete zistiť, že súťaž je podvod?
Rozpoznať, že ide o podvod nie je vôbec náročné. Častokrát postačí zdravý sedliacky rozum. Samotný názov stránky (LIDL Fans) už napovedá, že nejde o stránku, ktorú spravuje spoločnosť LIDL. Ďalej treba prízvukovať, že nadnárodné koncerny ale aj miestne firmy, ktoré pôsobia i na sociálnej sieti, majú vedľa svojho profilu modrú fajku, ktorá hovorí o tom, že ide o overený profil. Rovnako potom, ako kliknete na profil organizátora súťaže, tak tam chýbajú kontaktné údaje a stránka je doslova „chudobnou“ na obsah s výnimkou na skvelo znejúce súťaže, v ktorých vyhráva prakticky každý. Nehovor viac o tom, že v príspevkoch, ktoré sú publikované na stránke, často nájdeme i gramatické chyby.
Tak isto na fotografiách s darčekmi možno vidieť produkty, ktoré by ste v supermarkete hľadali len márne. Ide napríklad o práčky alebo telefóny iPhone. Ešte menej pravdepodobné je, že by niekto daroval takýto typ produktu niekomu, kto okomentuje príspevok a zdieľa ho. Inými slovami, ak niečo znie až veľmi skvelo, tak s najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o podvod.
Podvody môžu mať i inú podobu
V súvislosti s množiacimi sa podvodmi, by sme vám radi dali do pozornosti i to, že sa množia aj podvodné SMS správy, v ktorých sa útočník vydáva napríklad za doručovateľskú spoločnosť alebo banku.
Za upozornenie na podvodnú súťaž ďakujeme Števovi.
Komentáre