AKTUÁLNE: Štát uľahčí identifikáciu reklamných hovorov. Budú vám chodiť už len z čísiel s touto predvoľbou!

Reklamným hovorom, ako ich poznáme, čoskoro odzvoní.

telemarketing
Zdroj: unsplash.com (Hassan OUAJBIR), Vosveteit.sk

Marketingové hovory, kedy nám volajú rôzne firmy s ponukami od výmyslu sveta, vedia byť poriadne otravné. Mnohokrát nám volajú z nezmyselnými ponukami, ako sú napríklad bambusové ponožky, výhodné paušály (ktoré nie sú na konci dňa vôbec výhodné) a podobne.

Súčasne smartfóny ponúkajú viacero funkcií, ako možno identifikovať hovory od firiem. Na to, ale aby táto funkcia riadne fungovala, tak spoločnosti musia byť registrované v rôznych databázach, odkiaľ aplikácie v telefóne ťahajú informácie o prichádzajúcom hovore. Pravdou ale je, že najmä v prípade pochybných obchodov, firmy sa do týchto databáz neregistrujú. Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb oznamuje, že zavádza novú povinnosť pre firmy, ktoré využívajú telefonáty za účelom predaja tovarov a služieb.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Štát zjednoduší identifikáciu marketingových hovorov

Úrad informuje, že vydal vyhlášku, ktorej cieľom je zjednodušiť identifikáciu prichádzajúceho hovoru, ktorý má reklamný charakter.

Najvýraznejšou zmenou oproti doterajšiemu číslovaciemu plánu je zavedenie dvoch nových číselných množín – pre komunikáciu typu stroj-stroj (M2M) a pre služby priameho marketingu. V tom druhom prípade ide o akúkoľvek formu prezentácie tovarov a služieb zaslanú alebo prezentovanú prostredníctvom verejne dostupnej služby priamo jednému alebo viacerým koncovým užívateľom. Inými slovami, marketingové hovory musia mať mobilné čísla, ktoré budú začínať konkrétnou množinou čísiel.

„Hovory, ktorých účelom bude takáto marketingová prezentácia cez telefón, už budú musieť byť realizované len s predvoľbou. Ak teda navolaný zákazník uvidí na displeji svojho telefónu trojčíslie 888, okamžite bude vedieť, že ide o marketingový hovor a on sám sa rozhodne, či hovor prijme alebo ho odmietne,“ povedal predseda Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb Ing. Ivan Marták.

Za nedodržanie tohto nariadenia bude firme, ktorá ponúka tovary a služby prostredníctvom telemarketingu, hroziť astronomická pokuta a to až do výšky 5% z obratu spoločnosti.

„Chceme uchrániť koncových užívateľov, predsa každý pozná navolávania pre finančné služby alebo ponuky pre bambusové ponožky a musí to raz skončiť. Sú aj občania, ktorí si to neželajú. Práve preto v zmysle zákona, ktorý nastavil reguláciu, zavádzame prefix 0(888), aby občania dokázali rozoznať, či ide o marketingové volania alebo nie.“, uviedol Jaroslav Kmeť, štátny tajomník Ministerstva dopravy a výstavby SR

Spoločnosti o túto množinu čísiel môžu žiadať operátorov už od 19.8.2022, informuje úrad. K reálnej kontrole zo strany úradu, či firmy za účelom telemarketingu používajú túto množinu čísiel, ale dôjde až od októbra tohto roku. Úrad to vysvetľuje tým, že ide o pomerne náročný proces, kým sa firma dostane k tomuto typu čísla, a preto bude kontrolu vykonávať od tohto dátumu.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre