AKTUÁLNE: Na Slovensku bola spustená prvá výrobná linka na batérie. Ide o významný míľnik!
InoBat spustilo prvú výrobnú linku na batérie na Slovensku vedľa výskumno-vývojovej časti haly vo Voderadoch.
Spoločnosť InoBat je jednou zo spoločností, ktorá patrí na Slovensku medzi inovátorov. Nedávno sme informovali, že firma plánuje na Slovensku pri Šuranoch postaviť gigafabriku na výrobu elektrických batérií pre elektromobily. Fabrika by mala byť plne spustená niekedy v roku 2026. Spoločnosť najnovšie ale hlási, že sa im medzičasom podarilo spustiť prvú slovenskú výrobnú linku na batérie na Slovensku vedľa výskumno-vývojovej časti haly vo Voderadoch.
Ako uvádza spoločnosť v správe pre verejnosť, tak maximálna inštalovaná kapacita je na úrovni 50 000 batériových článkov ročne, pričom pre InoBat ju na mieru vyrobila spoločnosť Wuxi Lead.
Pre našu krajinu tento krok predstavuje významný míľnik pri transformácii brownfield územia na komerčne prevádzkované zariadenie.
„Ministerstvo hospodárstva SR vníma automobilový priemysel ako jeden zo základných stavebných kameňov našej ekonomiky a je potrebné zabezpečiť jeho konkurencieschopnosť v meniacom sa prostredí. Podstatné je tiež pritiahnuť do našej krajiny talenty a transformovať náš trh práce. Ďalšími prioritami sú výskum a vývoj v oblastiach, v ktorých ako krajina zaostávame a tiež investície do výskumu, vývoja a inovácií. Ak toto všetko vie zastrešiť spoločnosť pod pečaťou „vyrobené na Slovensku“, mali by sme byť na to hrdí. A to všetko vyzerá, že v sebe InoBat má.“, uviedol Kamil Šaško, štátny tajomník Ministerstva hospodárstva SR.
Výrobná linka je zložená z 35 výrobných strojov, približuje technologický inovátor. InoBat hovorí, že ich linka pokrýva celý výrobný proces od prípravy anódových a katódových zmesí, až po finálne formovanie a zrenie. Využíva pritom najmodernejšiu technológiu vysokorýchlostného vrstvenia.
Presun linky z Číny na Slovensko, ako aj jej inštalácia a spustenie predstavovali náročný logistický proces. Linka na to, aby sa dostala k nám, tak musela precestovať poriadny kus zeme. Linka prešla vzdialenosť 24 169 kilometrov, na Slovensko cestovala 8 týždňov v 44 lodných kontajneroch a váži celkom 308 ton.
Neprehliadni
Desiatky ľudí si nájdu nové zamestnanie
InoBat hovorí, že táto výrobná linka v prvej fáze dá prácu 41 operátorom, z ktorých približne polovica bude pracovať v zmenách, aby sa zabezpečila nepretržitá prevádzka časti procesu formovania a zrenia batérií.
„Každý sen začína víziou. Vízia InoBatu začala náčrtom na servítke a myšlienkou, ako dostať Slovensko na mapu sveta elektromobility. Sme veľmi radi, že z nápadu na servítke sa veľmi rýchlo stal ucelený projekt, na ktorom sme začali spolupracovať s partnermi z celého sveta a spoločne vytvorili prvé baterky,“ uvádza Marián Boček, CEO spoločnosti InoBat.
Pilotná výroba prvých slovenských batérií je vo Voderadoch naplánovaná na prvý kvartál roku 2024, spresňuje InoBat.
Komentáre