BezpečnosťSpravodajstvo

AKTUÁLNE: Muž, ktorý hľadal investičnú príležitosť, prišiel o 37,5-tisíc €. Takto ho online podvodníci obrali o peniaze!

Muž chcel investovať do kryptomien, no nakoniec mu ostali oči pre plač. Prišiel o tisíce €!

Súčasná inflácia núti mnohých ľudí hľadať spôsoby, kam uložiť peniaze, aby nestrácali na hodnote. Preto ľudia, ktorí majú úspory, ich často investujú. No zdá sa, že nie každá investícia sa oplatí.

Muž bol v domnienke, že investoval do kryptomien

Polícia SR najnovšie upozorňuje na online podvod, ktorý stál muža poriadny balík peňazí. Starší muž sa totiž rozhodol investovať peniaze do kryptomien. Za týmto účelom si dohľadal na internete spoločnosť, ktorá sprostredkováva tento typ služieb, no narazil na podvodníkov, ktorí ho obrali o 37.450€.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

„51-ročný muž v záujme investovania do digitálnych mien reagoval na ponuku zverejnenú na internete. Po zadaní svojich údajov ho prostredníctvom rôznych sociálnych sietí kontaktovali neznámi ľudia a po vzájomnej komunikácii sa dohodli na spolupráci. Postupne od neho vylákali finančné prostriedky, ktoré im poškodený zaslal zo svojho účtu. Celkovo tak dôverčivý muž prišiel o 37. 450,- €.“, hovorí polícia na sociálnej sieti.

Ako tento typ podvodu prebieha?

Mohlo by sa zdať, že inzeráty na internete, obzvlášť reklama, pochádza len od dôveryhodných spoločností. No mnohokrát je opak pravdou. V minulosti sme sa viackrát stretli s podvodnou inzerciou, kedy útočník cez reklamu v Google (či v inom vyhľadávači) inzeroval podvodné stránky. Útočníci v tomto prípade častokrát využívajú pohodlnosť ľudí, kedy do vyhľadávača zadajú napríklad slovo „Internet banking Tatra banka“. Algoritmus vyhľadávača zväčša ako prvý výsledok vyhľadávania ukáže reálnu stránku banky s internet bankingom. No problém môže nastať, keď útočník v inzertnom systéme zadá kľúčové slovo „Internet banking Tatra banka“. Reklamné systémy majú tendenciu uprednostňovať platenú reklamu pre natívnym výsledkom vyhľadávania.

Ak si používateľ následne nevšimne, že klikol na reklamu a nie na natívny výsledok vyhľadávania, tak ho to môže zaviesť na podvodnú stránku. Zväčša pri tomto typu útoku si útočník dá záležať, aby podvodná webová stránka vyzerala identicky ako originálna stránka inštitúcie. Ako následne vyplní údaje, tak ich odovzdá nevedomky útočníkovi, ktorý ich môže zneužiť.

Na rovnakom princípe funguje aj množstvo ďalších podvodov vrátane rôznych podvodných finančných a iných stránok. V ideálnom prípade by ste si mali preto vždy overovať, keď navštívite nejaký web, kde vyplňujete citlivé údaje, či ide o regulárnu stránku. Obzvlášť v prípade, kedy vyplňujete údaje z bankovej karty.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Zobraziť komentáre
Close
Close