BezpečnosťSpravodajstvo

AKTUÁLNE: Ďalší telefonický podvod zaplavuje mobily Slovákov. Takto sa vás môžu pokúsiť okradnúť o peniaze!

Telefóny Slovákov zaplavujú podvodné hovory. Ich cieľom je vybieliť bankový účet.

Dlhé roky sme o podvodoch v kybernetickom priestore mohli čítať len zo zahraničnej tlače. No posledné mesiace sa s nimi roztrhlo vrece a to i v našom regióne. Pravdepodobne preto, že s nimi nemáme toľko skúsenosti, spôsobilo, že mnoho ľudí sa už nechalo nachytať.

Len pár dní dozadu sme upozornili na prípad jeden zo starších žien, ktorá naletela falošnému policajtovi. Prišla o viac ako 6-tisíc €! No i mladšie ročníky sú náchylné na tento typ podvodu. Rovnako treba prízvukovať, že útočníci často využívajú aj podvodné SMS správy, ktorých cieľom je získať prospech na úkor nič netušiacej obete.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Pozor na to, kto vám volá!

Najnovšie mobily Slovákov zaplavuje ďalší podvod, upozorňuje spravodajský portál info.sk. Portál sa odvoláva na vyjadrenie Národnej banky Slovenska (NBS), v ktorom upozorňuje na rozmáhajúci sa telefonický podvod.

Ako vysvetľuje NBÚ, tak útočníci volajú obetiam pod rôznymi zámienkami. Napríklad adresátovi hovoru tvrdia, že nespláca úver, alebo ho informujú o zablokovaní karty či s ponukou na finančnú službu.

„Praktiky subjektov sú rôznorodé, v súčasnosti ide o prípady kontaktovania klientov s informáciou, že nesplácajú úver, a preto im budú zablokované peniaze na ich bežnom účte. Môže však ísť aj vyhrážky o údajnom zablokovaní účtu, ak spotrebiteľ nezaplatí „pokutu“ ako výsledok fiktívnej kontroly, či o výhodnú ponuku úveru.“, vysvetľuje NBÚ.

Útočníci sa pritom predstavujú ako zamestnanci Národnej banky alebo ako organizačná štruktúra úradu. Rovnako treba uviesť, že i čísla, z ktorých volajú, vyzerajú vierohodne.

„Národná banka Slovenska opäť zaznamenala podvodné konanie subjektov, ktoré pod rôznymi zámienkami kontaktujú spotrebiteľov aj telefonicky, pričom sa predstavujú ako zamestnanci alebo organizačné útvary Národnej banky Slovenska a číslo, z ktorého telefonujú vyvoláva dojem, že ide o ústredňu banky.“, vysvetľuje NBÚ.

Národná banka prízvukuje, že nekontaktuje ľudí ohľadne splácania úverov, ponuky pôžičiek alebo iných služieb. Úrad rovnako vyzval, že ak príjmu jeden z týchto telefonátov, tak aby cez mobil nezdieľali osobné údaje a hovor ukončili.

V súvislosti s touto témou nám dovoľte upozorniť na článok, v ktorom sme sa venovali podvodným hovorom, ktoré prichádzajú Slovákom z desiatok mobilných čísiel. Na podvodné mobilné čísla upozornila polícia, no tá zároveň konštatovala, že útočníci môžu volať aj z iných čísiel. Vo všeobecnosti platí, že by sme cez mobil, SMS či e-mail, nemali s nikým zdieľať citlivé údaje. Vo väčšine prípadov sa útočník snaží vyvolať u obeti strach a potrebu, aby okamžite konal. Preto vždy predtým, ako sa rozhodnete niečo spraviť, tak si overte, či skutočne komunikujete s dotknutou inštitúciou alebo nie.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Zobraziť komentáre
Close
Close