Filmy a seriálySpravodajstvo

Ako prebieha boj Netflixu proti zdieľaniu účtov? Čaká nás skokové zdraženie služby?

Očakávané spoplatnenie osôb využívajúcich rodinné účty aj keď nie sú z jednej domácnosti je momentálne v nedohľadne.

Prvé správy o možnom spoplatnení tzv. zdieľania hesla od rodinného účtu na platforme Netflix sa objavili ešte v marci minulého roku. Najväčšia streamovacia platforma na svete však nakoniec tieto chýry potvrdila, keďže spustila svoj pilotný testovací projekt v Južnej Amerike. Práve tento región mal byť pre Netflix kľúčový, keďže zdieľanie účtov je v tomto „chudobnejšom“ regióne bežnou praxou. Najnovšie informácie však naznačujú, že boj proti zdieľaniu účtov platforme príliš nevychádza. Používatelia takýchto účtov z iných kútov sveta sa tak nemusia obávať skorého zavedenia špeciálneho poplatku, informuje portál TechRadar.com.

Pilotný projekt, neskôr globálny štandard

Pilotný program spoplatnenia zákazníkov využívajúcich rodinné účty, aj keď nie sú z jednej domácnosti, bol spustený ešte začiatkom tohto roka. Program sa podarilo spustiť v Čile, Kostarike a Peru, pričom si zaň platforma účtuje poplatok vo výške zhruba 2,99 amerických dolárov. Streamovacia platforma sa však netají tým, že podobné spoplatnenie by chcela časom zaviesť v globálnom meradle. Nateraz to však pre platformu príliš ružovo nevyzerá.

Fádna definícia domácnosti a zlá informovanosť zákazníkov

Experiment platformy Netflix v krajinách Južnej Americky totižto podľa najnovších správ z médií neprebieha úplne bezproblémovo. Zákazníci v týchto krajinách sa totižto veľmi často sťažujú na spôsob oznámenia dodatočného spoplatnenia ich účtov. Veľkým otáznikom je aj samotná kontrola, či sú osoby z jednej domácnosti, poprípade ako je celý systém implementovaný. Definícia „jednej domácnosti“ je na platforme Netflix mimoriadne nejasná a fádna, čo vyvoláva rozpory medzi zákazníkmi a samotnou spoločnosťou.

Používatelia sa často sťažujú aj na to, že dodatočné spoplatnenie účtov využívaných mimo jednej domácnosti prišlo úplne bez ich vedomia. Platforma údajne o spoplatnení v niektorých prípadoch nijako formálne neinformuje. Spoplatnenie jednotlivých účtov však vyzerá byť mimoriadne odlišné od prípadu k prípadu. Objavili sa aj informácie o tom, že platforma posielala špeciálne výzvy pre overenie účtov (či sú osoby naozaj z jednej domácnosti). Zaujímavosťou je, že podľa používateľov stačilo výzvu ignorovať a následne aj tak nebol zavedený žiadny dodatočný poplatok.

Netflix žiadne problémy neregistruje

Pochopiteľne, v spomínaných regiónoch sa našli aj používatelia, ktorých účty boli spoplatnené úplne legitímne aj s jasným odôvodnením a informáciami ešte pred zavedením poplatku. Netflix však v reakcii pre zahraničný portál TheVerge uviedol pomerne zaujímavé vyhlásenie.

„Zatiaľ čo sme pred viac ako 18 mesiacmi začali pracovať na platenom zdieľaní, už päť rokov nám bolo jasné, že „Účet Netflix je pre ľudí, ktorí spolu žijú v jednej domácnosti“. Milióny členov, ktorí aktívne zdieľajú účet v týchto krajinách, boli informovaní e-mailom, ale vzhľadom na dôležitosť tejto zmeny pridávame upozornenia v produkte pomalšie. Sme spokojní s doterajšou odpoveďou.”

Dodatočného poplatku sa zatiaľ asi báť nemusíme

Reakcia streamovacej platformy vyššie spomínané „problémy“ používateľov ale neobsahuje. Kde je teda pravda zjavné nie je, no je jasné, že chod spoplatňovania úplne taký hladký nebude. Zároveň treba podotknúť, že od spustenia pilotného programu už prešlo niekoľko mesiacov a stále sme sa nedočkali jeho rozšírenia do ďalších regiónov. Momentálne tak môžeme konštatovať, že ku rozšíreniu poplatku do ďalších kútov sveta tak skoro nedôjde. Či sa však jedná o otázku mesiacov, pol roka, či nebodaj roka vedia asi iba v Netflixe.

Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close