NávodyZariadenia

Ako často je potrebné reštartovať váš smartfón? Nie je to tak často, ako by ste si možno mysleli!

Reštartujete svoj smartfón pravidelne? Pozrite sa, ako často a pri akých okolnostiach by ste to mali robiť. Váš telefón vám za to poďakuje.

Určite ste aj vy niekedy narazili na rôzne návody a tipy k tomu, ako sa starať o svoje zariadenie. Okrem informácií ohľadom toho, ako by ste mali nabíjať batériu smartfónu a prečo by ste mali investovať do kvalitnejšieho príslušenstva ste sa už možno stretli aj s informáciou o tom, že by ste svoj smartfón mali pravidelne reštartovať. Je to však pravda? A ako často by ste sa do reštartovania zariadenia mali pustiť, aby bol váš telefón v dobrej kondícii? Odpoveď na túto otázku nám priniesol portál andro4all.com a ak sa aj vy chcete starať o svoj telefón správne, mali by ste sa na to pozrieť spolu s nami.

Potrebujeme svoj smartfón reštartovať pravidelne?

Aj keď vás to možno prekvapí, tak nepotrebujeme, aby sme svoje smartfóny reštartovali na pravidelnej báze. Operačný systém ako napríklad Android si totiž vie spravovať všetky procesy sám tak, aby sme nemuseli svoj smartfón manuálne reštartovať. Aj keď však nie je určené, že by sme svoje zariadenie mali reštartovať pravidelne, tak to neznamená, že to nemá svoje výhody. Občasným reštartovaním si tak vieme vylepšiť chod zariadenia, pričom preferovanou variantou je vypnutie a následné zapnutie telefónu.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Kedy by ste mali smartfón reštartovať?

Občas sa ale môžeme stretnúť so situáciou, kedy sa reštartovaniu telefónu nevyhneme. Tu sa ale už nerozprávame o preventívnom reštarte. Sme tak v situácii, kedy reštart naozaj potrebujeme, aby nám smartfón bežal tak, ako by mal. Dnešné Android smartfóny dokážu existovať aj mesiace bez toho, aby sme ich reštartovali. No napríklad v situácii, kedy sa nám nabíja zariadenie pomaly, by sme mali reštart vyskúšať. Pomalšie nabíjanie totiž môže spôsobovať chyba v systéme, ktorá sa vie reštartom odstrániť.

Reštart smartfónu vie vyriešiť aj problémy s pripojením ako je napríklad pripojenie k Bluetooth zariadeniu, Wi-Fi sieti či podobne. Ak váš smartfón prejavuje chyby ako časté pády aplikácií či čokoľvek, čo sa vie spojiť so softvérom, tak jednoducho môžeme skúsiť vykonať reštart zariadenia alebo ešte lepšie, vypnúť ho a opätovne zapnúť. Tento postup je prvým krokom k tomu, keď váš telefón eviduje akýkoľvek problém.

Reštartovanie telefónu vie vyriešiť väčšinu bežných problémov so softvérom vrátane problémov s aplikáciami. Dôvod je, že dôjde k úplnému vypnutiu procesov, ktoré môžu pracovať nesprávne. Ich opätovné nové naštartovanie často odstráni chybné procesy.

Tieto problémy s aplikáciami môžu vznikať z rôznych dôvodov. Napríklad potom, ako zatvoríte aplikáciu, tak v skutočnosti nie je úplne zatvorené. Zvyšky týchto aplikácií, sú stále uložené v dočasnej pamäti, čím dochádza k postupnému zahlcovaniu pamäte. To neskôr vedie ku chybám a sekaniu smartfónu.

A ako je to s vypínaním telefónu v noci?

Častou otázkou používateľov je aj to, či je vhodnejšie smartfón vypínať v noci alebo ho radšej nechať nabíjať, prípadne nechať len tak zapnutý. V tomto prípade ale záleží na situácii. Ak viete, že vám nemá nikto volať v noci či neočakávate nejaké dôležité správy a notifikácie, jeho vypnutie má svoje benefity. Batéria sa vám tak v noci nebude toľko vybíjať, čím budete šetriť svoje nabíjacie cykly. Na druhú stranu ale môžete prísť o dôležité notifikácie, a preto ak nejaké očakávate, nemali by ste svoj telefón vypínať.

Ako často reštartujete svoj smartfón vy? A vypínate ho na noc? Podeľte sa s nami v komentároch!

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close